sommer 2021 - UKE 17-30

FUN LIGHT

BIGONE

TORO SAUS

NATURLI

PICNIC

IDUN

TORO SUPPE

TORO BAKE

RØMMEGRØT

FUN LIGHT

Fun Light - Shopper & Forbruker innsikt
Forbrukerinnsikt Hvem: forbruker er primært voksne i alderen 20-40 år. De velger FUN Light for å begrense sukkerinntaket for seg og familien (hvis de har barn) og de aksepterer bruk av kunstig søtstoff. De drikker FUN Light fordi det smaker godt, slukker tørsten og er forfriskende. Når og hvor: i hverdagen som kos eller for å tilfredsstille søtsuget, og som tørstedrikk på sommerstid. I sommerhalvåret er iste noe forbruker kjøper i tillegg til tradisjonell frukt- og bærsaft. Shopperinnsikt "Når jeg er tørst eller sugen på noe søtt har jeg ofte lyst på noe annet enn vann, men som regel prøver jeg å unngå drikke med for mye sukker og kalorier. Jeg vil ha noe som er forfriskende, slukker tørsten og smaker skikkelig godt - og som jeg kan drikke så mye jeg vil av!" "Jeg liker at det kommer nye smaker og prøver ofte nye varianter" Markedet har en tydelig vridning mot sukkerfri saft, som er det segmentet 
som vokser mest - Her er FUN Light er klar markedsleder Sukkerholdig saft gikk tilbake 16% i 2019 og for første gang sto sukkerfri saft for over 50% av verdisalget i kategorien! Skal man være relevant er det sukkerfri saft som bør eksponeres gjennom sommermånedene Iste er det segmentet innen drikke som vokser mest. +13% totalt på tvers av saft (FUN Light), kjølt og tørre poser Prøving av nyheter driver veksten og bidrar til mer enn 20% av salget i både verdi og enheter
HUSK!